Laps + vanem

Meie stuudio üks eripäradest on see, et pakume eesmärgistatud tegevust ja kvaliteetaja veetmise võimalust lastele koos vanematega.

Korraldame regulaarselt tähelepanu ja lõdvestusoskuste õpitube kahele erinevale sihtgrupile, eelkooliealistele ja algklassiõpilastele koos vanematega. Õpitube juhendab eripedagoog Jaanika Peeba, kes on koolides nüüdseks juba sadadele lastele vaikuseminuteid läbi viinud, enda ümber ja enda sees toimuvat tähele panema õpetanud.

Kolme lapse emana ja nõustajana teab Jaanika hästi tüüpilisi olukordi, kus selleks ajaks kui  lapsevanemad õhtul koju jõuavad, on enamus nende võsukesi endale ekraanide ees tegevust leidnud. Kõige rohkem saavad trenni pöidlad. Lapsevanemale jääb koristamine, söögivalmistamine ja kaklemise saatel koolitööde kontrollimine. Ehk tahaks vanemgi külili visata ja veel ühe ülitähtsa meili teele lähetada või siis läbi telefoniekraani kiigata, mis maailmas uut on.

Hilisõhtuks on kõik pereliikmed väsinud ja tülid tõusevad ka tühisematest asjadest. Unistus mõnusasti koos veedetud kvaliteetajast jääbki täna unistuseks ja elluviimine nihkub jälle päevakese võrra edasi. Lapsevanem teab küll, mis peaks olema teisiti, kuid uute harjumuste sisseviimine polegi nii lihtne. Midagi peaks innustama muutust sisse viima.


Lapse ja vanema lõdvestusoskuste õpituba - see on vanemale, kes soovib koos lapsega sisukalt aega veeta ja omandada mõlemale kasulikke uusi oskusi.
Õpituba kestab 1,5 tundi ja selle jooksul teeme koos:

* erinevaid füüsilisi harjutusi

* kasutame oma tähelepanu ja koordinatsiooni

* õpime suunama ja hoidma tähelepanu oma hingamisel ja saame teada, miks see on oluline

* õpime lihtsaid massaaži ja kõdistamisvõtteid

* õpime, kuidas saavutada sügavat lõdvestust

* lubame oma lastel särada ja meid juhendada

Lõbusad harjutused kutsuvad esile nalja ja naeru, aga õpitakse märkama ka enda ümber ja enda sees toimuvat, panema tähele vaikust ja rahu ning oma keha reaktsioone.

Jaanika peab lõdvestusoskuste praktiseerimist ülioluliseks, sest näeb õpetajana päeva jooksul palju pinges lapsi. "Kui laps on hirmul ja mures, muutuvad kõik tegevused keerulisteks. Koolitööde õnnestumine, omavahelised suhted ja hea uni on väga palju seotud sellega, kuidas me suudame lõdvestuda", ütleb Jaanika. Ta on viimaste aastate jooksul õpetanud lõdvestumist mitmesajale lapsele ja näinud otsest kasu. Kui harjutamine toimub koos sõbra või lapsevanemaga, on mõju mitmekordne.

Mida osalejad õpitoast arvavad?

- „Eelnevalt tundi minnes ei osanud me kumbki midagi oodata. Meil mõlemal oli lõbus ja mu 11 a poeg küsis kohe, et millal see jälle toimub. Minu jaoks oli oluline, et laps nautis minuga koos veedetud aega, mida viimasel ajal on juhtunud aina harvem. Me teeme õpitud harjutusi ka kodus.“ Liis (36 a)

- „Meil oli lapsega tõesti huvitav. Imelik, et me enne neid iseenesestmõistetavaid asju tähele polnud pannud. Ja eriti hea oli muidugi see viimane sügava lõdvestuse osa. Liina (41 a) ja Liisa (9 a)

Jätkame õpitubadega taas augusti lõpust.